سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله کابینت آشپزخانه و دکوراسیون داخلی

تعمیرات ups

تعمیرات ups   با استفاده از تجهیزات روز و دانش متخصصین این حوزه خدماتی متمایز را در مرکز تعمیرات ups به شما کاربران گرامی ارائه می نماید. از آنجا که این سیستم در ارتباط با برق مصرفی دستگاه ها عمل می کند، بروز مشکل در آن اهمیت بسیاری داشته و برای تعمیر آن، نیاز به تخصص و مهارت بسیار است. لازم به ذکر است که همکاران ما در مرکز تعمیر ups ، مهندسین مجرب این حوزه بوده و قادر به انجام تعمیرات با بالاترین سطح کیفی می باشند. همچنین تجهیزات مورداستفاده در این مرکز، جزء پیشرفته ترین دستگاه های این حوزه می باشد.

تعویض خازن های Ac، تعویض و رفع مشکل ترانس ، رفع مشکلات ناشی از استفاده نادرست از باتری ، کالیبراسیون شارژر باتری ، عدم عملکرد UPS در حالت باتری ، عدم سوییچ بین برق شهر و باتری ، تاخیر و قطع لحظه ای ولتاژ هنگام سوییچ از برق شهر به باتری ، تعویض قطعات برد از قبیل MOSFET و IGBT،عیب یابی و تعمیر مدار PFC، عیب یابی و تعمیر مدار INVERTER ،عیب یابی و تعمیر مدار SPS، عیب یابی و تعمیر مدار BYPASS ، رفع لحیم سردی و… برخی از خدماتی است که در مرکز تعمیرات ups  به هم وطنان گرامی ارائه می گردد.

در ادامه ، مواردی را در خصوص تعمیر ups عنوان می کنیم که آگاهی از آنها، می تواند برای شما کاربران گرامی مفید باشد.

 

Ups چیست؟

 

ups چیست و چه عملکردی دارد؟ جالب است بدانید که یو پی اس، نوعی منبع تغذیه ی الکترونیکی است که توان مورد نیاز بار مصرفی را به صورت مداوم و بدون وقفه تامین می کند. این سیستم،ضمن قرارگیری بین برق شهری و دستگاه مورد نظر، برق شبکه را تنظیم کرده و از نفوذ نویزها به دستگاه ها جلوگیری می کند. Ups مخفف عبارت Uninterruptible Power supply و به معنای منبع تغذیه ی بدون توقف است. همانطور که متوجه شدید، از شرح اسم این سیستم، می توان پی به ماهیت آن برد. لازم به ذکر است که تعمیر ups مهارت و تخصص خاص خود را می طلبد و از عهده ی هر تعمیرکاری بر نمی آید.

 

تعمیرات ups ،نصب و راه اندازی

 

به طور کلی می توان گفت که نصب و راه اندازی و تعمیرات ups ، تا حد زیادی به توان مصرفی آنها بستگی دارد. به این صورت که سیستم های دارای توان پایین تر، با استفاده از مطالب موجود در دفترچه ی راهنما امکان پذیر است. این در حالی است که نمونه های نیازمند توان بالا و یا یو پی اس هایی که باتری آنها خارج  از دستگاه است، حتما باید توسط متخصصین امر نصب و راه اندازی شوند. نکته ی دیگر که در مورد این مساله اهمیت دارد، محل نصب یو پی اس می باشد. مکانی که سیستم در آن راه اندازی می شود، باید خالی از هرگونه آلودگی و گرد و غبار باشد.

همچنین، این محل باید از استحکام کافی برخوردار باشد و تهویه ی مناسب نیز داشته باشد. یکی از مواردی که در تعمیرات ups مورد توجه قرار می گیرد، محل نصب آن است که در صورت نداشتن شرایط گفته شده، می تواند موجب بروز مشکلاتی برای این دستگاه شود. رعایت این موارد، از بروز مشکل در سیستم جلوگیری کرده و تعمیرات ups را به صورت قابل ملاحظه ای به تعویق می اندازد. مرکز تعمیرات ups  خدمات نصب و راه اندازی این سیستم را به کاربران گرامی ارائه می نماید.

 

تعمیرات ups ،سرویس و نگهداری

 

بررسی ولتاژهای ورودی و خروجی، کنترل برق ورودی، تست عملکرد باتری، تمیز کردن قطعات، بررسی فرکانس های ورودی و خروجی و تست درصد مصرف انرژی باتری، از جمله مواردی هستند که در سرویس و نگهداری و تعمیرات ups اهمیت دارند. کارشناسان تعمیرات ups معتقدند که سرویس به موقع این دستگاه، نقش بسزایی در پیشگیری از خرابی آن دارد. همچنین نگهداری صحیح از این سیستم، عمر مفید آن را افزایش داده و عملکرد بهتر آن را در پی دارد. برای نگهداری بهتر از یو پی اس، از ورود گرد و غبار به آن جلوگیری کنید. همچنین محل نصب آن را به گونه ای طراحی نمایید که مانع از ضربه خوردن دستگاه باشد. رعایت این موارد، از بروز مشکل در سیستم جلوگیری کرده و تعمیر ups را به صورت قابل ملاحظه ای به تعویق می اندازد.

 

مراحل تعمیرات ups

 

در این قسمت، به مراحل تعمیر ups اشاره می کنیم:

  • در صورت بروز مشکل در عملکرد یو پی اس ، پیش از هر کاری سلامت فیوز را کنترل کنید. برای این کار، کافی است فیوز را بیرون آورده و بررسی نمایید.
  • در مرحله ی دوم، پیچ‌ها را از قسمت عقب دستگاه باز کرده و سرپوش را بردارید.
  • کابل قرمز و سیاه را که به باتری متصل شده است قطع کنید.
  • در مرحله ی چهارم از تعمیرات ups ، باتری را بیرون آورده و مقدار روی آن را یادداشت نمایید.
  • مطابق با مقدار یادداشت شده، یک باتری جدید تهیه کنید.
  • باتری جدید را در همان محل قبلی در یو پی اس قرار دهید.
  • پس از اتصال مجدد کابل قرمز و سیاه به باتری، سرپوش را ببندید.

انجام مراحل فوق در صورت داشتن دانش و مهارت امکان پذیر است و نتیجه ی مثبت در پی خواهد داشت. پس از طی مراحل بالا، در اغلب موارد تعمیر ups حاصل شده و عملکرد آن به حالت عادی باز می گردد. در غیر این صورت نیاز به بررسی بیشتر می باشد که  توسط مهندسین و متخصصین تعمیرات ups  انجام خواهد شد.

 

مرکز تعمیرات ups

 

مرکز تعمیرات ups ، ارائه دهنده ی خدمات مربوط به رفع نقایص این دستگاه می باشد. در این مرکز، مجرب ترین کارشناسان تعمیر یو پی اس مشغول به کار هستند. این مهندسین، دوره های لازم را در معتبر ترین مراکز آموزشی جهان سپری کرده و دارای مدارج علمی بالا در این زمینه می باشند. تخصص و مهارت بالای این افراد، امکان تعمیرات حرفه ای انواع مدل های یو پی اس را به آنها داده است. همچنین، تجهیز مرکز تعمیرات ups به جدید ترین ابزار مربوطه و استفاده از روش های نوین، یکی از مزایای این مرکز نسبت به سایر واحدهای تعمیر یو پی اس می باشد. در صورت بروز هرگونه مشکل، می توانید با همکاران ما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.